Seznam dokončených HP/SS povídek v ČJ (moje doporučení)

17.09.2011 10:26
Tak nějak nemám chuť do práce a chybí mi inspirace potřebná ke psaní. Rozhodla jsem se tedy začít sestavovat seznam česko-slovenských (nebo do čj přeložených) povídek se Severusem a Harrym, které obsahují několik kapitol a jsou již dokončené. Dělám to hlavně pro svou zábavu a získání lepšího přehledu, ale třeba se tu najde i nějaký "začátečník", kterému to pomůže. ;-)
Bohužel se v české fanfiction už příliš neorientuji, takže budu ráda, když se zúčastníte a nějaké povídky mi doporučíte (nově jsem pro tyto povídky vytvořila vlastní seznam;-))
 

 
Seznam bude rozělený do těchto dvou částí:
1) Slash - příběhy, ve kterých mají Harry se Severusem milostný vztah
2) Severus v rodičovském postavení - příběhy, ve kterých se zjistí, že Harry je Severusův biologický syn a příběhy, ve kterých Severus Harryho adoptuje či se stane jeho opatrovníkem
3) Přátelé, spolupracovníci, Severus jako rádce apod. - příběhy, ve kterých bude vztah našich dvou hrdinů důležitý, ale nebude zapadat do žádné z předchozích kategorií
 
U povídek, které se mi nejvíce líbily a jejich děj mě oslovil natolik, že si ho pamatuju ještě teď, najdete usmívajícího se smajlíka . Povídky, které jsem ještě nečetla, jsou přesunuty do dalšího seznamu.
 
 
 
 
1) Slash
 
Strom poznání /autor: Philo; překlad: Sallome / :-)
Obsah: Harry se po prázdninách vrací do sedmého ročníku rozhodnutý změnit status quo a zakládá v Bradavicích třídu pro nápravu magie... Kdo budou jeho žáci? A co má Harry Potter společného s tajemným Alexem, kterého Severus Snape potká v Děravém kotli? To vše se dozvíte ve "Stromu poznání", v povídce plné lásky a nenávist, napětí a romantiky, odvahy a zrady...
Každý, kdo čte slash a tuto povídku ještě nečetl, nechť to okamžitě napráví! ;-) "Strom poznání" je skutečně nádherný příběh, ve kterém rozhodně nejde jenom o sex (přestože i toho je tam dost). Považuji tuto povídku za jednu z nejlepších, co jsem kdy četla (ať už slash nebo neslash) a až budu mít čas rozhodně si ji znovu přečtu v českém překladu.
 
Cambiare Podentens - Invocare / autor: Jordan Grant; překlad: Hajmi 50
Obsah: Objevuje se nové proroctví, předpovídající podrobení magického světa a smrt Harryho Pottera. Kouzelníky a jejich svět může zachránit jen Harry, pokud bude souhlasit a stane se - dobrovolně, nezrušitelně a do konce života - otrokem Severuse Snapea.
Příběh pokračuje v "Cambiare Podentes - Madurare".
Tento typ příběhu obvykle není něco, co by se mi líbilo. Nemám ráda příběhy, ve kterých je Severus příliš dominantní a Harry příliš nezkušený a naivní. A Harry je zde (logicky) umístěn do ještě více podřízeného postavení, než v jiných slashových povídkách a navíc sám o sobě na mě nepůsobí příliš dospěle. Nicméně všechny tyto mé osobní "proti" překonává jedno velké "pro" - příběh je neskutečně dobře napsaný a tak moc čtivý, že jsem měla problém se od něj odtrhnout.
 
Elysejský klíč / autorka: Alice OReally
Je tedy počátek června 1996, Albus Brumbál právě vypil smrtelný jed chránící viteál, Severus Snape, vázaný Nezrušitelným slibem k Narcisse Malfoyové, za ním spěchá na astronomickou věž a Harrymu chybí necelé dva měsíce do šestnáctých narozenin...
Myslím, že sem asi nezabloudí nikdo, kdo by tento příběh neznal, ale pokud ano... Já jsem zatím skončila někde v půlce a rozdýchávám kapitolu, kterou jsem četla naposledy. Nicméně myslím, že už teď můžu říct, že tento příběh je jeden z těch, na které se téměř nedá zapomenout...
 
 
 
2) Severus v rodičovském postavení
 
Důsledky pravdy / autor: Seal1; překlad: Baceba a Marvel
Obsah: Harry je Severusův biologický otec, jaké jsou důsledky?
První povídka o vztahu Harryho a Severuse, kterou jsem četla. Není tak dobrá jako některé jiné, ale myslím, že rozhodně stojí za přečtení.
 
Rok jako žádný jiný /autor: Aspen; překlad: spolupráce více překladatelů / :-)
Obsah: Všechno začalo dopisem z domova.
Severus adoptuje Harryho. Příběh pokračuje v povídkách "Léto jako žádné jiné" (dokončená) a "Rodina jako žádná jiná" (rozpracovaná).
Opravdu nevěřím, že existuje nějaký čtenář fanfiction, který tuto povídku ještě nečetl. Pokud náhodou ano, tak honem do toho!
 
Tam, kam patřím I. a II. / autor: Shadowarwen; překlad: iisis
Obsah: Snape objeví skrytou pravdu o Harryho životě a rozhodne se vzít záležitosti do svých vlastních rukou.
Tuto povídku jsem kdysi četla v originále a matně si vzpomínám, že si mi líbila. Nicméně děj jsem již zapomněla. V angličtině existují celkem tři části, do slovenštiny jsou (zatím?) přeložené dvě.
 
Šťastné dny v pekle /autor: Enahma; překlad: Mission a iisis / :-)
Obsah: Příběh o uvěznění, které sblíží - dokonce velice sblíží - dvě nepravděpodobné osoby.
Příběh pokračuje v povídce "Zhodit okovy" (překlad je rozpracovaný, ale originál "Coming off the Ropes" dokončený) a v poslední třetí části, která je zatím jen v originále "Through the Walls" ("Skrz zdi"). V angličtině je celá triologie dokončená.
Je obrovská škoda, že překlad zatím není kompletní, protože poslední část triologie je snad úzkostí a emocemi naplněná nejvíce ze všech. Nevím, zda by mě tato povídka tak nadchla také v mém současném věku, ale jako náctiletá jsem ji přečetla dokonce třikrát ;-)
 
Je to vzájemné / autor: breannatala; překlad: iisis
Obsah: O půlnoci v den jeho šestnáctých narozenin Harry objeví, že jeho matka přede všemi tajila pravou totožnost jeho otce - je jím Severus Snape! Oba si odmítají novou situaci připustit, a protože nikdo další o jejich vztahu neví, zdá se, že se nikdy nestanou opravdovou rodinou.
Jsem si jistá, že jsem tento příběh někdy četla. Jeho děj se mi však už z hlavy vytratil. V angličtině extistuje také nedokončené pokračování.
 
Resonance / autor: GreenGecko; překlad: CorCaroli / :-)
Obsah: Je šestý rok a Harry potřebuje, aby ho Brumbál a Snape zachránili. Následně vzniklé porozumění mezi Harrym a Snapem je podstatné pro zničení Voldemorta a vede k nabídce adopce.
Příbeh pokračuje v povídce "Revolution" (rozpracovaný překlad) a "Resolution" (rozpracovaný originál)
Povídka je čtivá, napínavá a originální. Bohužel třetí díl je už na mě trochu příliš dramatický.
 
Obsah: Děj se odehrává v Harryho šestém a sedmém roce a jde v něm především o vztah mezi ním a Snapem.
Teď když jsem tuto povídku znovu objevila, vzpomněla jsem, že už jsem jí jednou četla a vybavují se mi z ní různé scény. Myslím, že Snape je v této povídce Harryho strýc, ale po takové době už si opravdu nejsem jistá. V každém případě to, že si na něco z děje po tolika letech vzpomínám, znamená, že tato povídka je opravdu zajímavá.
 
 
 
3) Přátelé, spolupracovníci, Severus jako rádce, apod.
 
... zatím nic, co bych četla
 
 
 
Nadále můžete přidávat své rady a tipy na dobré a kvalitní povídky. Pro tyto příběhy, které já sama neznám, ale vy je doporučujete, jsem vytvořila speciální seznam.
Samozřejmě pokud by některému z autorů vadilo, že ho tu uvádím, stačí říct... ;-)
 
Čekám na vaše rady a tipy :-)
 
Vaše GrayLady
 
 

Komentáře k seznamu

hp ss

Datum: 17.07.2012 | Vložil: grygy

ahoj, radím Kámen manželství, HP a pán smrti, a taky něco z tohoto webu https://jen-par-slov.webnode.cz/me-dilecka/hp-fanfiction/

How To Prevent Prostate Problems And Diseases?

Datum: 29.05.2018 | Vložil: Albertrab

The men's prostate is central to the section of a male's reproductive system. It secretes fluids that help the transportation and activation of sperm. The prostate is located just before the rectum, below the bladder and surrounding the urethra. When there is prostate problem, it is usually really really irritating and inconvenient for that patient as his urinary strategy is directly affected.

The common prostate health problems are prostate infection, enlarged prostate and cancer of the prostate.



Prostate infection, also called prostatitis, is easily the most common prostate-related overuse injury in men younger than 55 yrs . old. Infections from the prostate related are classified into four types - acute bacterial prostatitis, chronic bacterial prostatitis, chronic abacterial prostatitis and prosttodynia.

Acute bacterial prostatitis is the least common coming from all kinds of prostate infection. It is brought on by bacteria perfectly located at the large intestines or urinary tract. Patients may experience fever, chills, body aches, back pains and urination problems. This condition is treated by making use of antibiotics or non-steroid anti-inflammatory drugs (NSAIDs) to relieve the swelling.

Chronic bacterial prostatitis can be a condition connected with a particular defect inside gland and the persistence presence of bacteria inside the urinary tract. It can be caused by trauma on the urinary tract or by infections originating from other parts with the body. A patient can experience testicular pain, back pains and urination problems. Although it is uncommon, it may be treated by removal with the prostate defect as well as the employment antibiotics and NSAIDs to treat the inflammation.

Non-bacterial prostatitis is the reason for approximately 90% coming from all prostatitis cases; however, researchers have not even to ascertain what causes these conditions. Some researchers feel that chronic non-bacterial prostatitis occur due to unknown infectious agents while other think that intensive exercise and heavy lifting may cause these infections.

Maintaining a Healthy Prostate

To prevent prostate diseases, a proper meals are important. These are some from the actions to keep your prostate healthy.

1. Drink sufficient water. Proper hydration is important for health and wellness and will also also keep the urinary track clean.

2. Some studies advise that several ejaculations a week will assist you to prevent cancer of the prostate.

3. Eat steak moderately. It has been shown that consuming greater than four meals of beef per week will raise the likelihood of prostate diseases and cancer.

4. Maintain an effective diet with cereals, vegetable and fruits to make certain sufficient intake of nutrients needed for prostate health.

The most important measure to take to ensure a normal prostate is to opt for regular prostate health screening. If you are forty yrs . old and above, you must choose prostate examination at least one time annually.

Záznamy: 1 - 2 ze 2